شاهین شهر نیوز

بروزترین سایت خبری شاهین شهر

شاهین شهر نیوز

بروزترین سایت خبری شاهین شهر

سیراب شدن 1700 هکتار از باغات شاهین‌شهر و میمه

پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۳۵ ب.ظ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: هزار و 700 هکتار از باغات کشاورزی شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار، با جاری شدن آب در کانال‌های کشاورزی «حاجی‌آباد» و «بِل» از خطر خسارت نجات یافتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر رستمی  اظهار کرد: پس از پیگیری مسؤولان این شهرستان و برگزاری جلسات متعدد در فرمانداری در خصوص تأمین آبکشاورزی باغات و مساعدت شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان، حدود 8 متر مکعب در ثانیه به مدت یک هفته در کانال‌های کشاورزی «حاجی‌آباد» و «بِل» رهاسازی شده است.

وی افزود: هزار و 700 هکتار از باغات کشاورزی شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار، با جاری شدن آب در کانال‌های کشاورزی «حاجی‌آباد» و «بِل» از خطر خسارت نجات یافتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: کشاورزان با جاری شدن آب، علاوه بر سیراب کردن باغات تشنه فرصت یافتند تا آب کافی را در منابع کشاورزی موجود در باغات تا شروع دوره بعدی رهاسازی آب، پیش از پایان تابستان ذخیره کنند.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی خلیل آقایی معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی از باغات 2 شهرستان بازدید و بر پیگیری تأمین آب کشاورزی باغات این 2 شهرستان تأکید کرده بودند.

رستمی اذعان داشت: جاری شدن آب کشاورزی در 2 کانال «حاجی آباد» و «بِل»، خطر کاهش کمی و کیفی محصولات باغی را در فصل تابستان و فرسایش بیشتر خاک کشاورزی، افزایش گرد و غبار و آلاینده‌ها را در میان‌مدت کاهش داده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۱۹
شاهین شهر نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی